Posts

Showing posts from January, 2017

Final Stage

Perjalanan ini bakal berakhir. 
Alhamdulillah. Benda ni akan ketemu perngakhiran juga. Aku paling tak sangka aku kena hadap segala benda sepanjang aku struggle untuk pastikan benda ni berjaya dan ada pengakhiran.
Betul! Usaha itu adalah kunci segala benda. Aku pun macam orang lain yang kadang kadang rasa cepatlah benda semua yang aku tengah lalui ni cepat habis cepat berlalu. Sebab apa? Sebab; malas nak fikir, malas nak layan malas nak hadap. Tapi bila aku rasa nak quit je aku fikir balik. Buat apa selama ni aku susah susah, tapi takde hasil?
Akhirnya lepas kena hadap perangai manusia yang macam lahanat lagi. Aku dah tak fikir dah benda tu.Aku anggap benda tu biasa je. Aku teruskan buat benda ni.Biarlah orang lain nak judge apa. Janji aku happy. Walhal kadang kadang kadang taklah happy pun. HAhahahahahha.
Macam aku cakap kat diri aku sendiri sebelum ni. Aku kena kuat, takde siapa boleh tolong melainkan diri sendiri. Orang hanya boleh bagi nasihat. Last sekali kita yang kena hadap pun. Tahn…

Hi 2017! May Allah Bless

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. Dikurniakan kesihatan dan kehidupan untuk memasuki tahun 2017. Tak pernah sangka akan jejak jugak tahun alam dewasa.
Alam dewasa yang semakin mencabar, alam dewasa yang terkadang terlalu banyak dilema. Alam dewasa yang perlukan ketilian dan pemikiran yang sedalam dalamnya sebelum membuat keputusan. Alam dewasa yang membuat caturan hidup kita untuk ke peringkat seterusnya. Alam dewasa yang tidak perlu lagi membebankan ahli keluarga.
Tapi mampukah kita? Kadangkala bila sesuatu masalah yang berat mendatang dan menekan hidup, kita rasa kita sudah bersedia untuk menghidapinya. Tapi bagi aku? Aku masih perlukan dorongan seorang ayah dan nasihat seorang ibu.
Kadangkala acap kali merasa tidak mahu membebankan. Tapi terima kasih ayah untuk satu ayat yang buat adik percaya adik akan selalu ada orang untuk bergantung dan meluah segala. Ayat yang selalu adik dengan bila adik bali. "Adik, kalau ada masalah bagitau ayah, jangan simpan so…